Matkahuolto on tänäkin vuonna Suomen arvostetuin matkustus- ja pakettipalvelubrändi
Taloustutkimuksen ja Alma Median vuosittain tekemän Brändien arvostus -tutkimuksen mukaan Matkahuolto on myös vuonna 2023 Suomen arvostetuin brändi sekä Pakettipalveluissa että Matkustuspalveluissa.
Tutkimuksen mukaan vastaajat pitävät Matkahuollon Pakettipalveluita muihin saman toimialan brändeihin verrattuna luotettavimpina ja turvallisimpina ja arvioivat Pakettipalveluidemme tarjoavan oman toimialansa brändeistä parhaiten vastinetta rahalle. Matkustuspalveluiden osalta asiakastyytyväisyysindeksi on hieman parantunut edellisvuoteen verrattuna.
Muuttuvassa maailmassa myös toimintaympäristömme on jatkuvassa murroksessa, ja sen myötä kuluttajien vaatimukset koko toimialaa kohtaan ovat kasvussa. Tämänvuotinen tulos on meille arvokas osoitus siitä, että tulevaisuuteen katsova kehitystyömme brändi- ja asiakaskokemuksen parantamiseksi entisestään on linjassa asiakkaidemme odotusten kanssa.
Matkaa on hyvä jatkaa, kun suunta on selvillä
Koska haluamme jatkossakin olla asiakkaillemme se helppo ja luotettava arjen kumppani, jonka kanssa sekä ihmiset että paketit ovat aina paremmin perillä, emme aio hienonkaan tuloksen valossa jäädä lepäilemään laakereillemme. Päämäärätietoinen työ aina vain saumattomamman asiakaskokemuksen eteen jatkuu, jotta voimme olla asiakkaidemme luottamuksen arvoinen toimija myös tulevaisuudessa.
”Brändimielikuvat syntyvät niin kokemuksesta kuin markkinointiviestinnän kohtaamisesta. Tulos kertoo siitä, että onnistuimme jälleen lunastamaan lupauksemme molemmilla liiketoiminta-alueilla. Työ kuitenkin jatkuu, ja lähitulevaisuudessa tavoitteemme on olla arvostetuimpien brändien joukossa myös omien toimialojemme ulkopuolella”, Matkahuollon markkinointi- ja viestintäjohtaja Olessia Kozlova toteaa.
Asiakkaidemme toiveiden mukaisesti olemme laajentaneet palvelupisteverkostoamme, tuoneet katukuvaan uudet 24/7 ulkoautomaatit sekä mahdollistaneet pakettien noutamisen ilman henkilöllisyystodistusta näppärällä noutokoodilla. Vastaavasti olemme kehittäneet Reitit ja Liput -sovellusta vastaamaan paremmin asiakkaidemme tarpeisiin mahdollistamalla matkalippujen oston ja hallinnan missä ja milloin tahansa.
Kuuntelemme jatkossakin herkällä korvalla asiakkaidemme toiveita ja kehitämme palveluitamme pitkäjänteisesti eteenpäin.
Brändien arvostus -tutkimuksessa selvitettiin 665 brändin arvostusta suomalaisten keskuudessa. Tutkimus toteutettiin huhti–toukokuussa 2023, ja sen kohderyhmänä olivat 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti Ahvenanmaan maakuntaa lukuun ottamatta.