Matkahuolto är också i år det mest uppskattade varumärket för rese- och passagerartjänster i Finland
Enligt Taloustutkimus och Alma Medias årliga undersökning av uppskattningen för olika varumärken (Brändien arvostus) är Matkahuolto även år 2023 det mest uppskattade varumärket i Finland inom både pakettjänster och passagerartjänster.
Enligt undersökningen uppfattade respondenterna Matkahuoltos pakettjänster som pålitligast och tryggast jämfört med andra varumärken i samma bransch samt bedömde att våra pakettjänster ger bäst valuta för pengarna inom vår bransch. I fråga om resetjänsterna har kundnöjdhetsindexet förbättrats något jämfört med året innan.
I en föränderlig värld är även vår verksamhetsmiljö i ständig omvälvning, och konsumenterna ställer också allt högre krav på hela branschen. Årets resultat är för oss ett värdefullt bevis på att vårt framtidsinriktade utvecklingsarbete för att ytterligare förbättra varumärkes- och kundupplevelsen är i linje med våra kunders förväntningar.
Det känns bra att fortsätta vår resa när riktningen är tydlig
Eftersom vi även i fortsättningen vill vara den bekymmersfria och pålitliga vardagspartnern för våra kunder, en partner som alltid transporterar människor och paket ända fram lite bättre, kommer vi inte ens i ljuset av denna fina utmärkelse att vila på våra lagrar. Vårt målmedvetna arbete för en ännu smidigare kundupplevelse fortsätter, så att vi även i framtiden kan vara en aktör som förtjänar våra kunders förtroende.
”Varumärkesimagen uppstår när upplevelsen och marknadsföringskommunikationen möts. Resultatet berättar att vi återigen har lyckats infria våra löften inom båda dessa områden av vår verksamhet. Arbetet fortsätter dock, och inom den närmaste framtiden är vårt mål att finnas med bland de mest uppskattade varumärkena även utanför våra egna sektorer”, konstaterar Matkahuoltos marknadsförings- och kommunikationsdirektör Olessia Kozlova.
I enlighet med våra kunders önskemål har vi utvidgat vårt nätverk av serviceställen, infört nya 24/7 utomhusautomater i gatubilden samt möjliggjort avhämtning av paket utan identitetsbevis med en behändig avhämtningskod. Vi har också på motsvarande sätt utvecklat appen Resor och Biljetter så att den bättre svarar på våra kunders behov genom att göra det möjligt att köpa och hantera biljetter var och när som helst.
Vi kommer även i fortsättningen att lyssna noggrant på våra kunders önskemål och vi vidareutvecklar våra tjänster på ett långsiktigt sätt.
I undersökningen Brändien arvostus utreddes uppskattningen av 665 varumärken bland finländarna. Undersökningen genomfördes i april–maj 2023 och målgruppen var 15–79-åriga finländare i hela landet, med undantag för landskapet Åland.