Matkahuolto kehittää palveluitaan Mikkelissä
Matkahuollon Mikkelin aseman toiminnot ja henkilöstö ulkoistetaan kumppanille 1.2.2024 alkaen. Matkahuollon palvelut paikkakunnalla säilyvät. Digitaalinen asiakaskokemus korostuu, mutta kaupunkilaisia palvelevat jatkossakin henkilökohtaisesti palvelevat pisteet ja pakettiautomaatit.
Asiakaspalvelua digitaalisissa kanavissa ja palvelupisteillä
Matkahuolto tekee muutoksia palveluissaan Mikkelin asemalla, jonka toiminnot siirtyvät liikkeen luovutuksella Kuljetusliike T. Kainulainen Oy:lle. Matkahuollon pakettipalveluita saa muutoksen jälkeenkin Mikkelissä 16 laajoin aukioloajoin ja henkilökohtaisesti palvelevasta palvelupisteestä ja pakettiautomaateista, joista voi noutaa ja lähettää paketteja kaikkina viikonpäivinä. Myös alueen nouto- ja jakelupalvelut säilyvät ennallaan eli esimerkiksi kotiovelle tilatut paketit toimitetaan kuten tähänkin asti.
Matkustajaliikenne jatkaa paikkakunnilla entiseen tapaan. Asiakkaat voivat ostaa ja hallinnoida kaikkia lippujaan ajasta ja paikasta riippumatta Matkahuollon Reitit ja Liput -sovelluksessa ja hakea aikatauluja ja ostaa lippuja myös Matkahuollon verkkosivuilta.
Asiakastoiveet ja kulutustottumukset muutosten ajurina
Matkahuolto on tarkastellut toiminnan tehokkuutta, kuunnellut asiakkaiden toiveita ja seurannut kuluttajien muuttuvia tarpeita jo pidempään.
Matkahuollon keräämän asiakaspalautteen mukaan suomalaiset ovat siirtyneet ostamaan bussilippunsa digitaalisista kanavista ja myös toivovat saavansa palvelut pääasiassa mobiilissa ja verkossa. Matkahuolto panostaa digitaaliseen palvelutarjontaan ja tarjoaa alustojen kautta jo nykyisellään monipuoliset aikataulu- ja lippupalvelut, kuten sovelluksen ehdottamien sopivien lipputuotteiden ostamisen.
Pakettiasiakkaat voivat ostaa ja hallinnoida verkossa ja Paketit-sovelluksessa lähetyksiään. Lähes 2300 palvelupisteen verkosto täydentyy koko ajan erityisesti pakettiautomaateilla.