1.-2.2.2024 järjestettävä lakko ei vaikuta pakettien kulkuun – linja-autoliikenteessä voi esiintyä useita poikkeuksia 2.2.2024
Useat ammattiliitot ovat ilmoittaneet poliittisesta lakosta torstaina 1.2.2024 alkaen klo 00.00 ja päättyen perjantaina 2.2.2024 klo 23.59. Bussiliikennettä lakon on kuitenkin ilmoitettu koskevan vain perjantaina 2.2.2024.
Paketit kuljetetaan normaalisti
Paketteja voi lähettää normaalisti eikä lakolla tämän hetken tiedon mukaan arvioida olevan merkittäviä vaikutusta pakettien kulkuun.
Myös noudot ja jakelukuljetukset palvelupisteisiin ja asiakkaille pystytään hoitamaan normaalisti.
Matkahuollon omat asemat ja terminaalit palvelevat normaalisti lakonkin aikana.
Palvelupisteverkostoomme kuuluvissa yhteistyökumppaneidemme pisteissä, kuten kaupoissa voi kuitenkin olla poikkeuksia aukioloajoissa tai palveluissa. Mahdolliset poikkeukset aukioloajoissa kannattaa tarkistaa suoraan palvelupisteen omilta verkkosivuilta.
Poikkeuksia asiakaspalvelun aukioloajoissa 1.2.–2.2.2024
Paketit-sovelluksen chat palvelee supistetuin aukioloajoin klo 10 - 18
Pakettipalveluiden palautteet ja reklamaatiot -asiakaspalvelunumero on suljettu 1. - 2.2.2024
Bussiliikenteessä poikkeuksia 2.2.2024 - Tarkista aikataulutiedot Matkahuollon verkkosivuilta
Matkustamiseen lakko voi vaikuttaa, sillä osa bussivuoroista voi jäädä ajamatta 2.2.2024.
Matkahuollon verkkosivujen aikatauluhaussa ja nettilipunmyynnissä on ajantasainen tieto mahdollisen lakonkin aikana. Palvelussa näkyvät ne vuorot, jotka ajetaan lakosta huolimatta. Vuoron kulku kannattaa kuitenkin tarkistaa sivuilta mahdollisimman lähellä matkustusajankohtaa, koska muutoksia voi tulla liikennöitsijöiltä hyvin lyhyellä varoitusajalla.
Reitit ja Liput -sovelluksessa ja Reittioppaassa näkyvien Waltti- ja HSL-liikenteen aikataulutiedot tulevat suoraan toimijoilta, jotka vastaavat mahdollisesti peruutettujen vuorojen poistamisesta järjestelmistä.
Hyvitys lakon vuoksi käyttämättä jäävistä lipuista
Mikäli vuoroja peruuntuu lakon vuoksi, hyvitämme automaattisesti kyseisille vuoroille Matkahuollon verkkosivuilta ja Reitit ja Liput -sovelluksesta ostetut liput.
Matkahuollon Reitit ja Liput -sovelluksesta ostetuista kausi- ja sarjalipuista voi tapauskohtaisesti hakea hyvitystä verkkosivuillemme olevan lomakkeen kautta.
Maksamme hyvitykset mahdollisimman pian, viimeistään kuukauden sisällä.
Lakko koskee seuraavia yrityksiä, joiden vuoroilla voi olla poikkeuksia: Ab Skärgårdsvägen – Saaristontie Oy, Airport Express Rovaniemi Oy, Antti Kangas Oy, Hyvinkään Liikenne Oy, J. Vainion Liikenne Oy, Jalon Liikenne Oy, Jyrkilä Oy, Koiviston Auto, Korsisaari Oy, Kutilan Liikenne Oy, Lakkapää Charter, Lehtimäen Liikenne Oy, Linjaliikenne Nyholm Oy, Linjaliikenne Muurinen Oy, LS-Liikennelinjat Oy, Länsilinjat Oy, Mikkolan Liikenne Oy, Nobina, Nurmijärven Linja Oy, OnniBus.com Oy, Oubus Oy, Oy Pohjolan Liikenne Ab, Pekolan Liikenne Oy, Pohjolan Turistiauto Oy, Porin Linjat Oy, Revon Turistiliikenne Oy, Satakunnan Liikenne Oy, Savo-Karjalan Linja Oy, Savonlinja Oy, Soisalon Liikenne Oy, Turkubus Oy, Tilausliikenne Tuomi Oy, Turun Citybus Oy, Turun Tilausliikenne Oy, Valkeakosken Liikenne Oy, Vekka Group, V-S Bussipalvelut Oy, Väinö Paunu Oy.
Seuraamme tilannetta tarkasti ja päivitämme tähän tiedotteeseen tietoa lakon vaikutuksista.
Julkaistu 25.1.2024, päivitetty 30.1.2024, 31.1.2024 ja 2.2.2024.