”Eli kerjäämme verta nenästä?”
Matkahuolto pyytää asiakkailtaan julkista kritiikkiä. Kun myyntijohtaja Juha-Pekka Pirvola kuuli ”Ei haukku haavaa tee”-kampanjasta, hän esitti otsikossa mainitun kysymyksen.
Mistä on kyse?
Matkahuolto kutsuu henkilö- ja yritysasiakkaansa raportoimaan pakettipalveluihin liittyvistä ongelmista kaunistelemattomasti ja rehellisesti – ja julkisesti.
Miksi?
Nyt on yhdestoista hetki. Kun verkkokauppajätti Amazon saapuu Suomeen, on suomalaisten verkkokauppojen pystyttävä tarjoamaan yhä parempaa palvelua. Amazon tunnetaan nopeista toimituksistaan ja hyvästä asiakaspalvelusta. Jos suomalaiset verkkokaupat haluavat pärjätä kiristyvässä kilpailussa, on meidän syytä reagoida ja laittaa omat palvelumme kuntoon, toteaa pakettipalveluiden johtaja Kati Nevalainen.
Miten?
–Toteutamme kampanjan yhdessä tamperelaisen No No No -startup-yrityksen kanssa. Asiakkaat voivat raportoida ongelmia julkisesti nonono.fi-verkkosivustolla, toteaa Nevalainen. –Me emme itse voi kontrolloida julki tulevia palautteita. Voimme vain seurata niitä ja parantaa toimintaamme niiden perusteella, jatkaa Nevalainen.
–Ylin johto osallistuu keskusteluun ruohonjuuritasolla, toteaa toimitusjohtaja Janne Jakola. Kampanjan tuloksista julkaistaan yhteenvetoraportti, mutta jo kampanjan aikana Matkahuollon blogista tulee löytymään Suomessa täysin ennen näkemätöntä sisältöä.
Lisätietoja
Lue kampanjaa taustoittava blogipostaus ennakkoon tästä. Anna kritiikkiä pakettipalveluista osoitteessa nonono.fi. Kampanja-aika on 17.11.–13.12.2020.