Kesä sai yhä useammat bussimatkalle

shutterstock_109645079

Edulliset bussiliput houkuttelivat heinäkuussa ennätysmäärän kävijöitä Matkahuollon nettisivuille. Matkahuollon sivuilla tarjouslippuja on myynnissä yhä useammalle reitille ja niiden ostaminen on entistä helpompaa. Kasvavien asiakasmäärien innoittamina parannuksia tullaan myös jatkamaan.

Bussimatkailu ja joukkoliikenne kiinnostavat yhä useampia, mikä näkyy kävijämäärien ja matkahakujen kasvuna Matkahuollon nettisivuilla. Heinäkuussa sivuilla vieraili jo ennätykselliset 1,5 miljoonaa kävijää. Vaikka kesän tapahtumat ovat jäämässä taakse, kasvu näyttää jatkuvan. Bussin kyytiin houkuttelevat erityisesti edulliset Nettitarjousliput, mutta myös normaalihintaisten lippujen myynti verkossa on kasvussa, mikä kertoo joukkoliikenteen suosion kasvusta.

Nettilipunmyynti lähti nousuun jo keväällä, kun mm. hintatietojen esittämistä selkeytettiin ja tarjouslippujen määrää lisättiin verkkokaupassa huomattavasti. Alkukesästä paperittoman Nettilipun käyttöönotto sujuvoitti matkustamista entisestään ja bussin kyytiin pääsee nykyisin nousemaan ilman erikseen tulostettua lippua. Nykyisellään Nettitarjouslippuja on myynnissä yli 50 yhteysvälille ja sadoille vuoroille. Edullisimmin matkaan pääsee kahdella eurolla.

Asiakasmäärien kasvu kannustaa uudistuksiin

Lisääntynyt asiakasmäärä on tuonut mukanaan myös entistä enemmän asiakaspalautetta verkkokaupan toimivuudesta. Matkahuollossa tullaankin uudistamaan järjestelmää vastaamaan kasvavan asiakasmäärän tarpeisiin.

Verkkomyynnissä nähty kasvu kertoo sekä kasvavasta kiinnostuksesta joukkoliikenteeseen että keväällä toteutettujen uudistusten onnistumisesta. Uusien asiakkaiden myötä on saatu myös paljon palautetta, josta aiotaan ottaa vaarin. Matkahuollossa ollaan käynnistämässä asiakaspalautteen pohjalta verkkokauppauudistusta, joka tulee parantamaan erityisesti käytettävyyttä. Jatkossa verkkokaupasta voi esimerkiksi ostaa tarjoushintaisia lippuja myös menopaluumatkoille. Tällä hetkellä tarjoushintaisen lipun voi ostaa vain
yhdensuuntaiselle matkalle, mikä hankaloittaa matkan suunnittelua ja lippujen ostamista. Verkkokaupan uudistaminen käynnistyy alkusyksystä.

Palautetta Matkahuollon palveluista voi lähettää verkkosivujen kautta. Asiakaspalautetta hyödynnetään palvelujen kehittämisessä.

Jaa:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Kommentoi