Sisustustalo Hannas tuo kauneimmat muistot osaksi arkea

Hannas aloitti pienimuotoisena sisustustavaraliikkeenä, mutta kasvoi vauhdilla tyylikkään valikoimansa ansiosta. Nykyisin yrityksen valokuvakehykset ovat jo käsite ja verkkokaupasta toimitetaan omakuvatuotteita ympäri Suomea.

Vanhan Rauman tuntumassa sijaitsevan sisustustalo Hannasin toimitusjohtaja Kati Vuorela aloitti yrityksessä siskonsa Johanna Salmisen aisaparina, mutta peri myöhemmin ohjat omiin käsiinsä. Vuosien varrella Hannasin oma mallisto valokuvakehyksineen ja tauluineen keräsi uskollisia ihailijoita siinä määrin, että tuotteita viety jopa Japaniin sekä Saudi-Arabiaan. Myynti vauhdittamaan perustettiin kivijalkaliikkeen rinnalle vuonna 2006 Hannasin maailmaa tukeva verkkokauppa.

Sisustustuotteet omista valokuvista halutuimpia

Yhä useammin voi käydä niin, että kauniit valokuvamuistot unohtuvat tietokoneen muistikortin syövereihin, mutta Hannasin omakuvatuotteiden avulla nämä muistot voidaan ”istuttaa” pysyvästi osaksi arkea. Miten? Siten, että asiakas valitsee albumistaan itselleen tärkeän valokuvan, lähettää sen Hannasiin,  jossa kuva painetaan esimerkiksi tapettiin, tyynyyn tai laukkuun. Ihan miten asiakas haluaa.

Verkkokaupan pidetyimpiin tuotteisiin kuuluvat myös Maison Bellen eteerisen tuoksuiset siivousaineet ja Savon de Marseillen raikkaat saippuat. Mielenkiintoisin tuote lienee kuitenkin metallinen kalasaippua, joka poistaa kalan hajut käsistä. Pienten lasten äidit käyttävät kalasaippuaa vaipanvaihdon jälkeen, koska metallinen kala saa vauvankakan hajun poistettua käsistä tehokkaasti. Ennen kalasaippuan käyttöä tulee kädet kuitenkin pestä tavallisella bakteerit poistavalla saippualla.

Verkkokauppaohjelman sovittava kuin nakutettu

Hannasin verkkokaupan aloittaessa ei tarjolla ollut sopivaa verkkokauppaohjelmaa, jossa kaupan kaikki osat varastokirjanpidosta kassaan olisivat löytyneet samasta ohjelmasta. Nykyistä järjestelmää on työlästä ylläpitää, sillä päivitykset tulee tehdä useaan eri ohjelmaan. Kati neuvookin verkkokauppaa suunnittelevia yrittäjiä hankkimaan yhtenäisen järjestelmän, jota on helppo päivittää.

Useita markkinointikeinoja testanneena Kati on todennut Googlen hakukonemarkkinoinnin sekä Facebook-mainonnan tehokkaimmiksi markkinointiväyliksi Hannasin tarpeisiin.

Tärkeä osa verkkokaupan toimintaa on myös asiakaspalvelun nopeus. Verkkokauppiaalle maailma on pieni ja kansainvälinen kilpailu on kovaa.

-Ulkomaisiin yrityksiin verrattun on tärkeä pystyä tarjoamaan nopeaa ja henkilökohtaista palveluneuvontaa, painottaa Kati.

Värikkäät paketit kulkevat perille ystävällisen henkilökunnan siivittämänä

Osa Hannasin lähetyksistä matkaa kierrätysmateriaaleissa ja usein matkaan lähtee myös väriteemojen mukaisia paketteja. Pakettia noutaessaan asiakas  voi saada oranssin, pinkin tai vaikkapa hopeian värisen yllätyksen.

Matkahuolto ja Itella huolehtivat pakettien kuljetuksesta. Kati on ollut erittäin tyytyväinen Matkahuollon toimintaan ja toivoisi kuluttajien oppivan käyttämään tehokasta palvelua vielä enemmän.

-Useisiin kohteisiin lähetettävä paketti on Matkahuollon kautta perillä jo samana iltana — palvelu on todellakin huikean nopeaa. Ystävällisen henkilökunnan kanssa on myös ollut ilo työskennellä.

Hyvät yhteistyökumppanit ovat yrittäjälle elinehto, kuten myös uusimpien trendien tuntemus. Katin tavoittaakin usein messuilta naapurimaissa, jossa hän etsii aina yhtä innokkaasti mielenkiintoisimpia uutuuksia asiakkailleen.

Syysterveisin Matkahuollon Mara

Jaa:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Kommentoi