Satulatuoliverkkokaupasta ratkaisu selkäongelmiin

”Satulatuoli on ollut pelastus monelle istumaperäisistä vaivoista kärsineelle työntekijälle. Yhden asiakkaamme selkä oli leikattu kolme kertaa, ja vasta satulatuolista hän löysi lopullisen ratkaisun selkäongelmiinsa”, kertoo Suomen Satulatuolikeskuksen myyntisihteeri Marja Hakkarainen.

Suomen Satulatuolikeskus on tarjonnut ergonomisia ratkaisuja istumatyöntekijöille vuodesta 2005. Nykyisin työhyvinvointiin vaikuttavissa asioissa ollaan valveutuneempia ja ongelmiin ymmärretään hakea ajoissa apua.

-Satulatuoli sopii erityisesti tuki- ja liikuntaelinsairauksista kärsiville sekä jokaiselle, joka istuu päivittäin yli neljä tuntia aloillaan. Leveän istuinosansa ansiosta selkään muodostuu luonnollinen kaari ja paino jakautuu tasaisesti jaloille ja jalkapohjille. Näin verenkierto ja nestevirtaus paranevat, ryhti suoristuu ja hengitys helpottuu, sanoo Marja.

Tärkeintä on kuunnella asiakasta

Täydellisen satulatuolin löytäminen vaatii hyvää pohjatyötä ja asiakkaan tarkkaa kuuntelemista. Tuolin valinta alkaa Suomen Satulatuolikeskuksen nettisivuilla olevan lomakkeen täyttämisestä. Sen jälkeen asiakkaalle lähetetään testituoli, joista suurin osa jää suoraan koekäyttäjilleen.

-Valinnat osuvat usein oikeaan, kun tuolimallin valinta on hyvin pohjustettu, kertoo Marja. Koeajan puitteissa satulatuolin voi kuitenkin vaihtaa, kunnes sopiva malli löytyy. Uusien satulatuolien lisäksi Suomen Satulatuolikeskus tarjoaa myös uusia edullisempia, käytettyjä satulatuoleja.

Monipuolinen markkinointi verkkokaupan a ja o

-Markkinointi on verkkokaupan elinehto, toteaa Marja. Suomen Satulatuolikeskus on valtakunnallisesti esillä useissa eri medioissa − lehtimainoksista verkon hakusanamarkkinointiin. Lisäksi asiakkaita lähestytään sekä sähköpostitse että soittamalla. Kampanjoita yrityksille ja yksityishenkilöille on myös säännöllisesti.

Suomen Satulatuolikeskuksella ei ole käytössä tiettyä verkkokauppaohjelmaa, sillä sen tarpeisiin soveltuvaa palvelua oli vaikea löytää. Yritys onkin tehnyt omia sovellutuksia, jotta kaikki tarpeelliset toiminnot lomakkeista lähtien on saatu toimiviksi verkkosivuilla.

Marjan mielestä verkkosivujen tärkeimmät ominaisuudet ovat selkeys ja ymmärrettävyys. Sivujen tulee olla informatiivisia, mutta ei liian täynnä tietoa, sillä kuluttaja ei tutkitusti viihdy pitkään vaikeaselkoisilla sivuilla. Lisäksi asiakkaalla tulisi olla mahdollisuus ottaa verkkokauppaan yhteyttä soittamalla ja sähköpostilla.

-Ensisijaisen tärkeää on myös nopea reagointi asiakkaiden yhteydenottoihin, tarjouksien kyselyyn ja reklamaatioiden hoitamiseen, tähdentää Marja.

Pakkausmateriaalina kierrätyspahvia

Kuljetusta varten satulatuolit suojataan ensiksi muovilla, jonka jälkeen ne pakataan lähellä valmistettaviin SCA Packaging -kierrätyspahvilaatikoihin. Matkaan satulatuolit lähtevät Matkahuollon kyydissä.

-Matkahuolto on palvellut asiakkaitamme paremmin kuin hyvin, kertoo Marja tyytyväisenä.

Asiakkaiden positiivinen palaute onkin työssä palkitsevinta. Monet Marjan asiakkaista ovat satulatuolin ansiosta pystyneet jatkamaan työntekoa hyvillä mielin ja ilman päivittäistä selkäkipua.

Jaa:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Kommentoi